Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Με τα πόδια στο κέντρο και τα αυτοκίνητα στα γκαράζ!


Εμφαση στους πεζούς και στα πράσινα μέσα μεταφοράς όπως το ποδήλατο, το τραμ και το μετρό, αποκτά η Αθήνα...
καθώς τίθεται σε πλήρη εφαρμογή η ανασυγκρότηση του κέντρου, η οποία περνά μέσα από την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου αλλά και την αναβάθμιση περιοχών που συνεχώς φθίνουν, όπως το Γεράνι, τα Πατήσια και η πλατεία Βάθης.

Το τραμ επιστρέφει, ενώ το αυτοκίνητο εγκαταλείπεται και προβλέπεται να εξυπηρετεί μόνο τις λειτουργικές ανάγκες τροφοδότησης του κέντρου στον τομέα του εμπορίου και της αναψυχής. Μάλιστα, θα απαγορεύεται η στάθμευση σε όλη την έκταση του αναβαθμισμένου κέντρου.

«Πιστεύουμε πως η κρίση στο ευρύτερο κέντρο θα αναστραφεί μέσα από συνδυασμένες ενέργειες που θα ενισχύσουν την κατοικία και τις παλιές επαγγελματικές δραστηριότητες και θα φέρουν νέες ώστε να διασφαλιστεί η μίξη των χρήσεων που είναι απαραίτητη για την αναζωογόνησή του», τόνισε χθες η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Μια άλλη πόλη είναι εφικτή».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε ερευνητικό πρόγραμμα του Εθνικού Μετσόβιου Πανεπιστημίου, σύμφωνα με το οποίο μελετάται το ενδεχόμενο ένταξης της Πανεπιστημίου σε έναν πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό δακτύλιο που θα συνδέσει τον περίπατο των αρχαιολογικών χώρων με τα μεγάλα αρχαιολογικά μουσεία της πόλης.

Στόχος της ανάπλασης της Πανεπιστημίου είναι να ξανακερδηθεί το κέντρο της Αθήνας για όλους τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός μελετάται η ανασυγκρότηση των μεγάλων λεωφόρων Αμαλίας - Πανεπιστημίου - Πατησίων, που σε συνδυασμό με την αναζωογόνηση της πλατείας Ομονοίας θα επιτύχουν την εντατικοποίηση των ζωτικών λειτουργιών της πόλης όλο το 24ωρο.

Ανοίγει η Πανεπιστημίου έως την Ομόνοια

«Αναδεικνύονται ο μνημειακός πλούτος του άξονα και οι εμπορικές δραστηριότητες μαζί με την καθημερινή ζωή, τον πολιτισμό και την αναψυχή. Με τη μεγάλη γραμμική πλατεία της Πανεπιστημίου, που θα ανοίγεται μέχρι την Ομόνοια και θα συνδέεται με το Αρχαιολογικό Μουσείο, περιοχές όπως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι θα συνδυάζονται με την Πλάκα και του Ψυρρή και το εμπορικό τρίγωνο θα προσελκύσει ξανά ζωντάνια και ενδιαφέρον», επισημαίνει η υπουργός ΠΕΚΑ.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη σύνταξη ενός προγράμματος στρατηγικών αναπλάσεων σε πυκνοδομημένες παραδοσιακές περιοχές κατοικίας και μικτών χρήσεων, όπως τα Πατήσια με εκτιμώμενο πληθυσμό από 80.000 έως 100.000 κατοίκους. Πρόβα τζενελάρε για τις μεγάλες παρεμβάσεις στο κέντρο είναι η περιοχή Γεράνι του ιστορικού εμπορικού κέντρου, η οποία θα αποτελέσει και την πιλοτική εφαρμογή νέων δράσεων και πολιτικών που αφορούν στην ανασυγκρότηση περιοχών.

Ειδικά για την Πανεπιστημίου, με βάση την πρόταση του ΕΜΠ, το τραμ εξαπλώνεται και θα φτάσει έως τη Πατησίων, αναλαμβάνοντας τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο των κεντρικών συνοικιών. Η πλατεία Ομονοίας μετατρέπεται σε μια πραγματική πλατεία με πεζοδρόμηση από την Πατησίων ως την 3ης Σεπτεμβρίου.

Για την κυκλοφοριακή επίλυση θα αντιστραφεί η κίνηση στην Ακαδημίας και την Αγίου Κωνσταντίνου, θα δημιουργηθεί ένας μικρός δακτύλιος κυκλοφορίας στον κεντρικό πυρήνα και θα γίνει ανασχεδιασμός της δημόσιας συγκοινωνίας με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της πρόσβασης στο κέντρο με δημόσια μέσα μεταφοράς.
Η αρχιτεκτονική διαμόρφωση πρέπει να προκύψει από έναν διαγωνισμό με στρατηγικό στόχο να γίνουν η Πανεπιστημίου και η Ομόνοια μια γραμμική πλατεία που θα είναι πρότυπο για όλη την Ευρώπη.

Πρόσβαση στα νότια μέσω της Βασ. Κωνσταντίνου

Αλλη μία σημαντική κυκλοφοριακή αλλαγή που προτείνεται αφορά στη Βασιλέως Κωνσταντίνου. Οσοι θέλουν να κινούνται από τα βόρεια της πρωτεύουσας στα νότια προάστια θα τη χρησιμοποιούν, καθώς η κάθοδος της Βασιλίσσης Σοφίας από την Ακαδημίας έως το Σύνταγμα κλείνει για τα αυτοκίνητα. Η κυκλοφορία Ι.Χ. από τη Συγγρού προς το κέντρο καταργείται και θα εκτρέπεται πριν από την πύλη Αδριανού. Θα παρέχεται, όμως, η δυνατότητα κίνησης σε μια λωρίδα κυκλοφορίας στην Αμαλίας για εξυπηρέτηση του εμπορικού τριγώνου και της Πλάκας ή της Βασιλίσσης Σοφίας για την εξυπηρέτηση της Βουλής και της Προεδρίας, χωρίς όμως τη δυνατότητα στροφής προς το Κολωνάκι. Η Ιπποκράτους και η Χαριλάου Τρικούπη θα εξακολουθήσουν να έχουν κίνηση, αλλά μόνο για να εξυπηρετούν τις ανάγκες περιμετρικά του κέντρου.

Η κυκλοφορία από την Ακαδημίας και τη Σόλωνος δεν θα μπορεί να στραφεί στην Πατησίων, η οποία περιορίζεται για χρήση του τραμ και της δημόσιας συγκοινωνίας μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο. Η δυτική πλευρά της Αθήνας ακολουθεί, όπως σήμερα, την οδό Αχιλλέως και ανεβαίνει την Αγίου Κωνσταντίνου, η οποία αντιστρέφεται και κατευθύνεται από την Ομόνοια, στην 3ης Σεπτεμβρίου.

Η Πειραιώς μονοδρομείται από την Κολοκυνθούς προς το κέντρο. Τέλος προβλέπεται φύτευση και αλλαγή αστικού δαπέδου σε όλη τη ζώνη της Πανεπιστημίου, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο διεθνούς αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, δημιουργώντας μια μεγάλη πλατεία που θα καταργήσει τα πεζοδρόμια και θα φιλοξενεί εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης κοινού, μικρά καταστήματα και άλλες χρήσεις γης που θα εξειδικευτούν σε επόμενο στάδιο. Οπως σημειώνεται, οι τελικές προτάσεις του ΥΠΕΚΑ θα παρουσιαστούν άμεσα και σε συντονισμό με τα άλλα υπουργεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου