Στην αρχή της σχολικής χρονιάς επιθυμούσε να φτάνει μ΄ αυτό μέχρι το σχολείο της στον Πειραιά, συνδυάζοντας και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όπως αποδείχθηκε όμως δεν ήταν τόσο εύκολη υπόθεση...
Το ποδήλατο δεν επιτρέπεται στα βαγόνια του Μετρό. Και παρ΄ όλο που στον Ν. Κόσμο υπάρχει σταθμός, δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει την κ. Χιώτη. Αλλά και στον ηλεκτρικό θα είχε δυσκολίες, αφού πηγαίνει στο σχολείο το μεσημέρι και επιστρέφει το απόγευμα. Όμως εκείνες τις ώρες (12-6.30 μ.μ.) δεν επιτρέπονται τα ποδήλατα στον ΗΣΑΠ.
Έτσι, μη έχοντας άλλη λύση, τον περασμένο Σεπτέμβριο αγόρασε ένα σπαστό ποδήλατο. Ένα ποδήλατο δηλαδή που διπλώνει στα δύο. Γίνεται χειραποσκευή. Χωράει και επιτρέπεται παντού. Σε Μετρό, ηλεκτρικό, λεωφορεία, ταξί. «Ήταν μία λύση ανάγκης», λέει στα «ΝΕΑ» για την αγορά του σπαστού ποδηλάτου που της κόστισε περίπου 400 ευρώ.
Πλέον κάνει πετάλι με το σπαστό ποδήλατο από τον Ν. Κόσμο μέχρι τον σταθμό του ηλεκτρικού στον Ταύρο. Το κλείνει μέσα σε περίπου 10 δευτερόλεπτα. Το παίρνει στα χέρια. Ζυγίζει 12 κιλά, αλλά μπορεί να το μεταφέρει στο βαγόνι. Κατεβαίνει στον Πειραιά και συνεχίζει με το ποδήλατο μέχρι το Χατζηκυριάκειο. «Ξέρω ότι στάνταρ σε 45 λεπτά θα είμαι στη δουλειά μου, κάνοντας μάλιστα και τη γυμναστική μου».
Στην αναγκαστική λύση της αγοράς σπαστού ποδηλάτου καταφεύγουν το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι ποδηλάτες της Αθήνας. Πρόκειται για τους πολίτες που έχουν επιλέξει να αφήσουν το αυτοκίνητο και να πάνε στις δουλειές τους με ένα πράσινο μέσο. Το Μετρό απαγορεύει την είσοδο στα ποδήλατα και ο ηλεκτρικός την επιτρέπει μόνο συγκεκριμένες ώρες. Έτσι, αρκετοί χρησιμοποιούν σπαστά για να μπαίνουν παντού.
Εύχρηστα και ευέλικτα
Ο ηθοποιός κ. Φίλιππος Φραγκούλης από την ομάδα Ποδηλάτες, μέχρι πρότινος με το σπαστό ποδήλατό του πήγαινε από το σπίτι του στο Παγκράτι στο Σύνταγμα. Έπαιρνε το Μετρό και κατέβαινε στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Από εκεί έκανε ποδήλατο άλλα 2 χιλιόμετρα εώς τη δουλειά του. Τώρα βεβαίως ο σταθμός έκλεισε λόγω έργων, «αλλά χρησιμοποιώ το σπαστό ποδήλατο για πολλές άλλες δουλειές και βόλτες στην Αθήνα. Ένα από τα πλεονεκτήματά του είναι ότι πολύ δύσκολα θα το χάσεις. Το φαινόμενο των κλοπών ποδηλάτων είναι συχνό. Όμως αυτό μπορείς διπλωμένο να το πάρεις μαζί σου σχεδόν παντού». Όπως τονίζουν στα «ΝΕΑ» ποδηλάτες, εισαγωγείς και καταστηματάρχες, την τελευταία 3ετία έκαναν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά σπαστά ποδήλατα που δεν υπήρχαν μέχρι πρότινος στα καταστήματα. Σήμερα ένας ποδηλάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τέτοια ποδήλατα από μία μεγάλη γκάμα μοντέλων 6-7 διαφορετικών εταιρειών. Άλλα διαθέτουν ειδικά ροδάκια έτσι ώστε όταν είναι κλειστά ο ποδηλάτης να μπορεί να τα τσουλήσει σαν μια βαλίτσα με ροδάκια.
Αδικαιολόγητη χαρακτηρίζουν οι ποδηλάτες τη στάση των υπευθύνων του Μετρό να μην τους επιτρέπουν να μετακινούνται με τα ποδήλατά τους στα βαγόνια. «Έχουμε μιλήσει με τους υπεύθυνους του Μετρό αλλά κάθε φορά βρίσκουμε τοίχο. Όλοι απορούμε πώς γίνεται σε δεκάδες πόλες του εξωτερικού το ποδήλατο να επιτρέπεται στο Μετρο και εδώ όχι. Πριν από λίγες ημέρες ήμουν στο Βερολίνο. Εκεί βεβαίως έμπαιναν κανονικά τα ποδήλατα...», λέει ο ποδηλάτης κ. Φίλιππος Φραγκούλης. Όσο για τις αντιδράσεις των υπευθύνων στους σταθμούς όταν βλέπουν ένα ποδήλατο, είναι κάθε φορά η ίδια: το αντιμετωπίζουν σαν κάτι επικίνδυνο. Η Βάσια θυμάται μία φορά που είχε κατέβει με το ποδήλατο- ανοιχτόστον σταθμό του Κεραμεικού. Άκουσε από τα μεγάφωνα: «η κυρία με το ποδήλατο να ανέβει στο πάνω επίπεδο». Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το μάζεψε. Και άκουσε τη νέα ανακοίνωση: «Έτσι μπορείτε να ταξιδέψετε»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου