Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

Λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα

n

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι έξι λεωφορεία χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν προσεχώς στους δρόμους των Τρικάλων, ενώ στους στόχους του υπουργείου εταφορών είναι τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα 


να κυκλοφορήσουν και στην Αθήνα. Τα συστήματα αυτά, όπως σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ για την πιστοποίηση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στις αστικές περιοχές, μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων και να τα αποσυμφορήσουν εφόσον συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών, υπό το πρίσμα -πάντα- της οδικής ασφάλειας.
n
Τα Τρίκαλα είναι πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές περιοχές στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά (έξι μήνες) τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό, θα λειτουργούν με αισθητήρες, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2. Η εμφάνιση των οχημάτων αυτών στην πόλη των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές του 2015, και θα είναι χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα αφού θα κινούνται σε διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς. Η διαδρομή του λεωφορείου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της αναπτυξιακής δημοτικής εταιρίας, e-trikala, Οδ. Ράπτης θα ξεκινάει από την οδό Βουλής, θα συνεχίζει την Καραϊσκάκη, θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, ενώ στην επιστροφή θα στρίβει για τη λεωφόρο Ερμού περνώντας μπροστά από την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και ύστερα από μία ακόμη παράκαμψη θα επιστρέφει στην αφετηρία. Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα (Τρίκαλα), Ιταλία (Μιλάνο), Ισπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Ροσέλ) και Φινλανδία (Βαντάα).