Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2014

Σε όλα τα ΙΧ επεκτείνεται η υγραεριοκίνηση. Πόσο κοστίζει η μετατροπή

 troktiko






Η δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο θεσμοθετείται με απόφαση του υφυπουργού…

Υποδομών Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Έως σήμερα, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης από την κατασκευή τους.
Η τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων, ο δε έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης από τα ΚΤΕΟ.
«Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με την δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο υποδομών, τονίζοντας πως «αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων».
Πόσο κοστίζει η μετατροπή
Μόλις 4 εταιρείες στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη στις μετατροπές ΙΧ αλλά και ελαφρών φορτηγών με φυσικό αέριο με τις τιμές για τα συστήματα αεριοκίνησης στα ΙΧ να ξεκινούν από τα 1.500 ευρώ ενώ στα ελαφρά φορτηγά από τα 1.700 ευρώ.
Ωστόσο από τη στιγμή που θα γίνουν μαζικές παραγγελίες συστημάτων αεριοκίνησης σαφώς το κόστος θα μειωθεί πάρα πολύ προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των τοποθετητών εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης.
Οσον αφορά στη μετατροπή των συστημάτων υγραεριοκίνησης αυτή τη στιγμή κυμαίνονται σε υψηλό κόστος καθώς αλλάζει η φιάλη καυσίμου, οι σωληνώσεις και ο πνεύμονας με κόστος που υπολογίζεται σε τουλάχιστον 1.000 ευρώ.
Ελάχιστα τα πρατήρια ανεφοδιασμού
Το μοναδικό πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αεριοκίνηση των οχημάτων αφορά στα πρατήρια προμήθειας των καυσίμων καθώς υπάρχουν μόνο τέσσερα πρατήρια. Ειδικότερα τα πρατήρια βρίσκονται στην Ανθούσα, τη Νέα Φιλιαδέλφεια, την Κηφισιά και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Η ΔΕΠΑ ωστόσο έχει εξαγγείλει εδώ και μήνες την δημιουργία πολλών ακόμη πρατηρίων στον εθνικό οδικό άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2014. Για την Πελοπόννησο και τα νησιά δεν υπάρχει προς το παρόν πρόβλεψη.
Μόλις τέσσερις πιστοποιημένοι αντιπρόσωποι στην Αττική

Στην Αττική δραστηριοποιούνται 4 πιστοποιημένοι τοποθετητές, οι οποίοι ωστόσο εξαιτίας της έλλειψης πιστοποίησης των συστημάτων φυσικού αερίου από το κράτος δεν μπορούσαν να προβούν σε τοποθετήσεις. Οι πιστοποιήσεις σχεδόν για όλα τα συστήματα φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν πιστοποιηθεί στα υπόλοιπα κράτη-μέλη ωστόσο στην Ελλάδα η πιστοποίησή τους χρειάζεται 4-6 μήνες για να εκδοθεί από κάποιο επίσημο φορέα που εδρεύει στην Ελβετία. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην μπορούμε να τοποθετήσουμε τουλάχιστον προς το παρών κανένα σύστημα φυσικού αερίου στα ΙΧ!».